Klienci firm pozabankowych zajmujących się udzielaniem pożyczek – chwilówek bardzo często poszukują w sieci rankingów, które pozwoliłyby im na wybór odpowiedniej placówki. \

Okazuje się jednak, że w sieci można znaleźć także ranking osób, które korzystają z usług firm udzielających pożyczki. Kim są zatem klienci pozabankowych firm pożyczkowych?

 

Okazuje się, że według przeprowadzonych badań z pożyczek – chwilówek najczęściej korzystają kobiety w wieku między 30 a 60 rokiem życia. Tutaj jednak należy zauważyć, że brane były pod uwagę pożyczki udzielane w stacjonarnych oddziałach firm. W przypadku chwilówek, które udzielane są online, większość również stanowiły kobiety, ale do 35 roku życia. Może to wynikać z faktu, że młodsze osoby znacznie częściej korzystają z Internetu.

 

Pewną zależność można było zauważyć także w wykształceniu osób decydujących się na pożyczki. Osoby, które decydowały się na pożyczki w oddziałach stacjonarnych, określały swoje wykształcenie jako średnie, tylko niewielka część przyznawała się do wykształcenia wyższego. Odwrotne było natomiast w przypadku osób decydujących się na pożyczki online – tam większość klientów określała swoje wykształcenie jako wyższe lub wyższe niepełne. Można wnioskować – zarówno po wieku, jak i wykształceniu – że klientami firm pozabankowych, które decydują się na pożyczki online, są osoby młode, tuż po studiach, które być może potrzebują pożyczki na start np. żeby wynająć własne mieszkanie i wyprowadzić się od rodziców.

 

W rankingu klientów firm pożyczkowych pojawił się także aspekt życia rodzinnego. Okazuje się, że znacznie rzadziej na chwilówkę decydują się osoby samotne. Prawie połowa klientów pozabankowych firm pożyczkowych to osoby, które żyją w związku i mają przynajmniej dwójkę dzieci.

 

W przypadku przeznaczenia pożyczek na dany cel również można było wyróżnić kilka głównych typów. Ludzie pożyczają najczęściej pieniądze, które przeznaczone są później na:

– wakacje,

– zakupy np. sprzętu do domu,

– artykuły przeznaczone dla dzieci.

Każdy przypadek klienta jest inny, jednak pewne tendencje są możliwe do zbadania. Jak się okazuje, ma to miejsce także w przypadku chwilówek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *