To, że coraz bardziej stajemy się społeczeństwem wirtualnym, widać gołym okiem. W ciągu ostatnich lat zdecydowanie powiększa się liczba konsumentów, dla których płatność gotówką to ostateczność. Płacimy kartami i telefonami, więc w naszych portfelach rzadko pojawia się gotówka. Kiedy więc chcemy zapłacić za nabyty towar bądź usługę, a sprzedawca oświadcza, że nie ma terminala płatniczego, zaczyna się paniczne poszukiwanie jakiegokolwiek bankomatu. To spora niedogodność, tym bardziej, że coraz więcej banków odchodzi od bezpłatnych wypłat z bankomatów dla swoich klientów.

Nowa akcja, która ma zwiększyć ilość terminali płatniczych w Polsce

Niedawno został uruchomiony Program Polska Bezgotówkowa, który cieszy się sporą popularnością. Już po paru miesiącach promowania programu w mediach, w naszym kraju przybyło około 50 tys. nowych terminali płatniczych. Najwięcej firm, które je wprowadziły było w województwie śląskim, małopolskim i mazowieckim.

Projekt skierowanych jest do tych podmiotów, które wykazywały dotąd najmniejsze zainteresowanie płatnościami elektronicznymi, czyli do małych firm działających lokalnie, w obrębie maksymalnie 5 punktów handlowych bądź usługowych, z obrotami rocznymi do 100 tys. zł. To dla nich ustalono preferencyjne warunki, w ramach których mogą mieć terminale płatnicze, za które nic nie zapłacą przez 12 miesięcy, pod warunkiem, że przez ten czas nie zostanie przekroczony wspomniany limit 100 tys. złotych.

Tak ustalone warunki sprawiły, że beneficjentami programu są najczęściej osiedlowe sklepiki, małe restauracje, salony fryzjerskie i kosmetyczne, firmy świadczące usługi transportowe i co ciekawe, prywatne gabinety lekarskie.

Program Polska Bezgotówkowa to korzyści zarówno dla właścicieli firm, jak i samych klientów. Sprawna i szybka obsługa pozwala optymalizować działanie firmy i przysparza większą rzeszę zadowolonych klientów, którzy nie muszą już przejmować się zapewnieniem odpowiedniej ilości gotówki w portfelu. Klienci doceniają starania firmy i ich lojalność wyraźnie wzrasta, tym bardziej, że lokalnie działające sklepy i punkty usługowe przeżywają ostatnio renesans. Konsumentów zmęczyły wielkie centra handlowe i sztywna anonimowość. Często więc zaglądają do osiedlowego sklepu czy fryzjera, gdzie otrzymują bardziej spersonalizowaną obsługę. A jeśli dodatkowo w takim miejscu można zapłacić w nowoczesny i niekłopotliwy sposób, chętnie wracają tam regularnie.

Jak uzyskać bezpłatny terminal płatniczy?

Całość Programu Polska Bezgotówkowa opracowano tak, aby każdy zapracowany przedsiębiorca mógł się starać o terminal przez Internet. Na specjalnie uruchomionej stronie trzeba się zarejestrować, zaznaczyć zakres działania terminala i wybrać operatora, który będzie potem rozliczał transakcje po zakończeniu bezpłatnego okresu 12 miesięcy lub przekroczeniu limitu kwotowego. Po wypełnieniu formularza następuje kontakt telefoniczny i formalności dotyczące przyznania oraz dostarczenia terminala płatniczego zostają sfinalizowane. Potem konieczne jest podpisanie umowy i już można cieszyć się udoskonaleniem w zakresie transakcji płatniczych. Popularność Programu Polska Bezgotówkowa dowodzi tego, że w naszym small bussinesie potrzebne było takie rozwiązanie. Pierwsze 12 miesięcy ułatwia podjęcie decyzji o wprowadzeniu takiego udogodnienia i można mieć pewność, że po tym czasie właściciele firm nie będą z niego rezygnowali. Docenią terminale, które przysporzą im więcej klientów i ułatwią pracę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *